Jan werkte al zo'n 25 jaar bij het bedrijf toen het ineens niet meer lekker liep. Recent had hij een nieuwe manager gekregen. Een aardige kerel, maar van een heel ander slag dan de manager die Jan jaren had gehad. De vorige manager was een beetje van het vaderlijke slag. Zo een die als het ware een boodschappenbriefje mee gaf en als je dat uitvoerde was hij zeer tevreden. Maar de nieuwe manager was meer van het lege briefje. Zolang je binnen de marges bleef was het prima, maar voor het overige moest je het zelf invullen. Daarbij waren de klanten ook veranderd. Vroeger ging het een beetje tussen de experts van beide organisaties. Als er dan later toch iets fout ging, dan was daar over het algemeen wel begrip voor. Nu waren het in de ogen van Jan, meer de juristen die de dienst uitmaakten. In die oude context onder die vorige manager was Jan altijd één van de toppers geweest, maar nu was hij hard op de ranglijst aan het zakken. Hij had al een tussentijds gesprek gehad, dat hij niet geheel aan de verwachtingen voldeed. Het maakte Jan heel onzeker. Wat werd er dan nu van hem verwacht? Jan ging met steeds minder plezier naar zijn werk, sliep niet heel goed meer en uiteindelijk kwam het tot een ziekmelding. Jan's manager vroeg of ik eens een gesprek met hem kon voeren. Dat gesprek resulteerde in een aantal coaching sessies. De uitkomst was dat Jan inzicht kreeg in wat er van hem verwacht werd, waar zijn krachten lagen. En in samenspraak met zijn manager kreeg Jan een andere functie bij het bedrijf, waar hij nu met hernieuwde energie en goede beoordelingen werkt.
(Jan is een fictieve naam).
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op via de contactpagina.
Wij verzoeken u vriendelijk om in het contactfomulier te vermelden naar welke dienst uw belangstelling uit gaat, zodat wij zo gericht mogelijk kunnen reageren.
Individueel zijn we een druppel,
samen zijn we een oceaan.